PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

SZCZECINECKIE FORUM POMOCY

 

Forum Fundacji "Miłosierdzie i Wiedza"
i Dobrodziejów ze Szczecinka.
Anonse o różnych formach pomocy.
Marzenia.Praca.Hobby!

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj
 Ogłoszenie 

Gościcie na stronach naszej FUNDACJI "MIŁOSIERDZIE I WIEDZA".

Te właśnie atrybuty Człowieczeństwa uznaliśmy za najważniejsze: Miłosierdzie /SERCE/ i Wiedzę /UMYSŁ/.

Niosąc pomoc ludziom w potrzebie ze Szczecinka /i nie tylko!/ wdrażamy w życie poniższe projekty pomocowe:

*. "KLUB WSPARCIA" - w naszej siedzibie prowadzimy od 2007 roku "Klub Wsparcia Koleżeńskiego"- finansowany przez pierwsze dwa lata ze środków unijnych, w ramach większego projektu, realizowanego na obszarze 4 powiatów województwa zachodniopomorskiego, pn. "Praca w posagu" - miejsce spotkań społeczników z osobami ubogimi, bezrobotnymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym - poszukującymi porady jaką i gdzie można by znaleźć pomoc w rozwiązaniu ich rozlicznych problemów. W kolejnych latach realizujemy powyższe dzieło już własnym sumptem, dzięki m.in. dotacjom z Urzędu Miasta Szczecinka.
Naszym zadaniem jest prowadzenie działań na rzecz osób oraz rodzin wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób bezrobotnych lub poszukujących pracy poprzez zorganizowanie i prowadzenie profesjonalnej pomocy informacyjnej i edukacyjnej oraz kontynuację prowadzenia grupy środowiskowego wsparcia, czyli KW - w którym to miejscu nieodpłatnie świadczymy pomoc osobom potrzebującym poprzez umożliwienie im kontaktu z fachowcami służącymi pomocą przy pisaniu podać, CV, listów motywacyjnych, czy pomagającymi poczynić pierwsze kroki w obsłudze komputera lub - surfować w Internecie.
Polega to na udostępnianiu przez 6 godzin dziennie - od 12.00 do 18.00 - 4 razy w tygodniu (od wtorku do piątku) naszej sali na potrzeby spotkać osób poszukujących pomocy z ludźmi o w/w umiejętnościach.
Obok tego pomagamy naszym petentom w pozyskaniu potrzebnej im wiedzy poprzez umożliwienie im kontaktu z fachowcami z terenu całej Polski - za pośrednictwem Internetu.
* Poddziałania w ramach "KW":
- "SZCZECINECKI TELEFON MIŁOSIERDZIA": 697-755-214 - swoisty telefoniczno - internetowy bank informacji o szczodrości dobrodziejów - ofiarujących pomoc rzeczową lub w formie bezpłatnych usług osobom w potrzebie.
Pod tym numerem można dowiadywać się o używany sprzęt AGD,RTV, rehabilitacyjny lub meble do oddania za darmo, jak również zgłaszać swoje prośby i zapotrzebowania. (czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach : 10.00 -18.00)

- "SZCZECINECKIE FORUM POMOCY": www.dobrodzieje.org - na którym to forum osoby chcące pomóc drugiemu człowiekowi, jak i poszukujące pomocy mogą zamieszczać swoje ogłoszenia i informacje.
Można tutaj znaleźć wiadomości o różnych formach pomocy, ofertach pracy zamieszczanych w Internecie oraz samym zamieszczać informacje o swoich marzeniach i bolączkach, obok tego - anonse o kwalifikacjach i poszukiwaniu pracy, a wreszcie opisywać swoje pasje i zainteresowania.

2. PUNKT INFORMACYJNY RADY PROGRAMOWEJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH SZCZECINKA
której jesteśmy współtwórcami i członkami Prezydium - miejsce wymiany informacji i doświadczeń oraz poszukiwania obszarów wspólnych działań przez ngos z naszego miasta i powiatu szczecineckiego - mieści się w Centrum Organizacji Pozarządowych w Szczecinku, ul. W.Bartoszewskiego (dawna: 9 Maja) 12/12 - w siedzibie Fundacji / w godzinach: 12.00-18.00, od wtorku do piątku / oraz pod adresem naszego portalu:
www.organizacjeszczecinek.pl
Udzielamy tutaj przedstawicielom lokalnych NGOs oraz osobom zainteresowanym utworzeniem organizacji pozarządowej, czy podmiotu ES, informacji o aktualnych szkoleniach, konkursach, inicjatywach, czy ważnych sprawach dotyczących NGOs - z jednej strony, a z drugiej - informujemy lokalne środowisko o działaniach NGOs powiatu szczecineckiego.
Współuczestniczymy również w organizowaniu szkoleń i kursów, czy spotkań informacyjno - integracyjnych dla przedstawicieli lokalnych organizacji pozarządowych.

OSOBY POTRZEBUJĄCE POMOCY, JAK I OSOBY - PRAWNE CZY PRYWATNE - CHCĄCE WESPRZEĆ MERYTORYCZNIE, SPRZĘTOWO, ITP DZIAŁALNOŚĆ NASZEJ FUNDACJI ZAPRASZAMY DO NASZEJ SIEDZIBY W SZCZECINKU, PRZY ULICY W. BARTOSZEWSKIEGO (DAWNA: 9-GO MAJA) 12 (DRUGIE PIĘTRO, POKóJ 12) OD WTORKU DO PIĄTKU W GODZINACH 12.00-18.00

TYM, KTóRZY ZECHCIELIBY WESPRZEĆ NAS FINANSOWO - POPRZEZ WPŁATY NA KONTO BANKOWE - PODAJEMY NASZE DANE ADRESOWE, NR KRS, REGON ORAZ NAZWĘ BANKU, W KTóRYM POSIADAMY KONTO ORAZ JEGO NUMER:
FUNDACJA "MIŁOSIERDZIE I WIEDZA",
UL.W. BARTOSZEWSKIEGO (DAWNA: 9-GO MAJA) 12/12,
78-401 SZCZECINEK 3
KRS:0000238111,
NIP: 6731787762,
REGON: 320077302

Nasz Bank: BAŁTYCKI BANK SPÓŁDZIELCZY,
PLAC SOWIŃSKIEGO 2, 78-400 SZCZECINEK
KONTO NR: 36 8566 1042 0500 6557 5004 0001
Z DOPISKIEM " NA DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWĄ I KOSZTY Z TYM ZWIĄZANE"

ADRES NASZEJ STRONY INTERNETOWEJ:
dobrodzieje.org
KONTAKT Z NAMI:
TEL.:697 755 214
E-MAIL: fundacja_miw@o2.pl


Poprzedni temat :: Następny temat
Ważne dla NGOs
Autor Wiadomość

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-09-16, 11:51   Ruszyła kolejna edycja Funduszu Stypendialnego SKEF! [Cytuj]



LOGO



Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej po raz kolejny realizuje projekt Fundusz Stypendialny. Celem funduszu jest wsparcie materialne: studentów uczelni wyższych i wychowanków domów dziecka podejmujących naukę w szkołach wyższych.

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej po raz kolejny realizuje projekt Fundusz Stypendialny. Celem funduszu jest wsparcie materialne:

a. studentów uczelni wyższych, studiujących na kierunkach ekonomii, finansów, zarządzania, prawa i dziennikarstwa,

b. wychowanków domów dziecka podejmujących naukę w szkołach wyższych na kierunkach, gdzie programy nauczania zawierają elementy ekonomii, finansów, zarządzania, prawa i dziennikarstwa, w okresie 5 lat od opuszczenia placówki opiekuńczo – wychowawczej.

Fundusz tworzony jest m.in. ze środków pieniężnych przekazywanych na rzecz Stowarzyszenia, jako podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego (1%) oraz z wpłat i darowizn.

Szczegóły zawiera regulamin funduszu stypendialnego SKEF (regulamin i wnioski dostępne są na stronie --www.skef.pl--LINK(Klik)-- w zakładce SKEF charytatywny – fundusz stypendialny). Zainteresowane osoby prosimy o czytelne wypełnienie wniosku oraz zapoznanie się z regulaminem funduszu stypendialnego SKEF. Osoby ubiegające się o stypendium, składają do dnia 31 października 2015 roku, wniosek wraz z załącznikami potwierdzającymi spełnienie wymogów przesyłając dokumenty na adres (liczy się data stempla pocztowego):

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej
81- 472 Gdynia
ul. Legionów 126
z dopiskiem: Fundusz Stypendialny

Pytania dotyczące Funduszu Stypendialnego prosimy kierować do Iwony Karmasz 58/624-98-76 ; e-mail: ikarmasz@skef.pl

Serdecznie wszystkich zapraszamy!
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-09-16, 11:56   PSG nagrodziła organizacje 60 tysiącami złotych [Cytuj]

Cytat:





Sześć zwycięskich organizacji pozarządowych otrzymało od Polskiej Spółki Gazownictwa po 10 tysięcy złotych na realizację do końca roku projektów dotyczących poprawy bezpieczeństwa. W trakcie uroczystej gali podsumowującej ogólnopolski konkurs „Bezpiecznie TU i TAM” nagrody wręczył Wiceprezes Zarządu PSG, Mieczysław Lewandowski.

Celem konkursu „Bezpiecznie TU i TAM”, objętego honorowym patronatem Ministra Pracy i Polityki Społecznej, jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w społecznościach lokalnych. Polska Spółka Gazownictwa zaprosiła do udziału organizacje pozarządowe z całej Polski. Ich zadaniem było opracowanie autorskich projektów w zakresie bezpieczeństwa w społecznościach lokalnych. Za ocenę projektów odpowiadało jury, w skład którego weszli między innymi przedstawiciele władz lokalnych.

– Priorytetem w naszej działalności jest utrzymanie bezpieczeństwa. Podejmujemy w tym celu szereg działań o zasięgu ogólnopolskim, ale chcemy także być blisko ludzi. Dzięki zaangażowaniu społeczności lokalnych oraz organizacji pozarządowych udało nam się to osiągnąć – wyjaśnił Sylwester Bogacki, Prezes Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa. – Wybraliśmy i nagrodziliśmy projekty, które w realny sposób wpłyną na zwiększenie bezpieczeństwa. Zgłosiło się do nas ponad 100 organizacji pozarządowych z całej Polski, co dowodzi jak potrzebną inicjatywą był konkurs Bezpiecznie TU i TAM. Już teraz mogę zapowiedzieć, że będzie on kontynuowany – dodał Bogacki.

Autorzy sześciu najlepszych pomysłów otrzymali po 10 tysięcy złotych na ich realizację. Jury postanowiło dodatkowo przyznać wyróżnienia siedmiu projektom. Po uroczystości wręczenia nagród, dla zwycięskich i wyróżnionych organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli władz samorządowych, przeprowadzone zostało szkolenie pt. "W jaki sposób mierzyć efekty działań społecznych?".

– Otrzymaliśmy projekty dotykających wiele aspektów bezpieczeństwa. Niezmiernie cieszy nas zaangażowanie organizacji pozarządowych oraz duży wybór inicjatyw nastawionych na rozwiązywanie określonych wyzwań społecznych. Dlatego będziemy pogłębiać współpracę z NGO, tworząc długofalowe partnerstwa na rzecz społeczności lokalnych, rozwijając tym samym naszą działalność w obszarze społecznego zaangażowania biznesu – podkreśliła Katarzyna Wróblewicz, Kierownik Biura CSR Polskiej Spółki Gazownictwa.


Ostatnio zmieniony przez trotyl106 2015-09-16, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-09-18, 17:23   Konkurs grantowy programu RITA – Przemiany w regio [Cytuj]





Fundacja "Edukacja dla Demokracji" zaprasza do składania wniosków w konkursie grantowym programu RITA - Przemiany w regionie. Na wnioski w edycji jesiennej konkursu czekamy do 15 października do godz. 16. Dofinansowanie mogą uzyskać zarejestrowane w Polsce organizacje pozarządowe na wspólne projekty z partnerami z następujących krajów: Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Mołdawia, Rosja, Ukraina, Tadżykistan.

Program obejmuje następujące kraje: Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Mołdawia, Rosja, Ukraina, Tadżykistan.

Dofinansowanie ze środków programu mogą uzyskać zarejestrowane w Polsce stowarzyszenia, fundacje oraz organizacje powołane na podstawie umów państwo-kościół i może ono dotyczyć wyłącznie współpracy z podmiotami i osobami z ww. krajów.

Celem konkursu jest wyłonienie i dofinansowanie najlepszych projektów realizowanych wspólnie przez partnerów z Polski oraz z co najmniej jednego z krajów objętych programem. Projekty powinny przyczyniać się do przemian demokratycznych i systemowych w krajach objętych programemi poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem transformacji dotyczyć następujących sfer:problemy społeczne, socjalne; edukacja i wychowanie; rozwój przedsiębiorczości; dziedzictwo kulturowe; rozwój i wsparcie trzeciego sektora; rozwój i wsparcie samorządu lokalnego; rozwój niezależnych i nowoczesnych mediów.

Wysokość dofinansowania jednego projektu maksymalnie do 40.000 zł.

Składanie wniosków możliwe jest wyłącznie poprzez generator wniosków FED dostępny na stronie http://formularze.fed.org.pl. Przypominamy, że jedna organizacja może mieć tylko jedno konto w generatorze. Zanim stworzysz konto upewnij się, czy Twoja organizacja nie startowała w ciągu tego roku w żadnym konkursie grantowym FED. Jeśli Twoja organizacja ma już konto - pamiętaj o zaktualizowaniu danych organizacji przed zarejestrowaniem wniosku.

Termin składania wniosków to 15 października 2015 r. (godz. 16:00).

Szczegółowe informacje o zasadach konkursu dostępne są w regulaminie oraz na stronie programu RITA.

Zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w dn. 5 października o godz. 11 w siedzibie Fundacji Edukacja dla Demokracji, ul. Nowolipie 9/11 w Warszawie (prosimy o przesłanie potwierdzenia chęci udziału na mail: rita@edudemo.org.pl - liczba miejsc ograniczona!).

--Regulamin--LINK(Klik)--(PDF 326kB)--
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

MarekP


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 54
Skąd: Szczecinek

Wysłany: 2015-09-29, 12:27   Organizacja zatrudnia osobę bezrobotną [Cytuj]



Organizacja pozarządowa, która zatrudni osobę bezrobotną zarejestrowaną w urzędzie pracy, może liczyć na częściową refundację kosztów wynagrodzenia. Jest to możliwe zarówno w przypadku robót publicznych, jak i prac interwencyjnych. Sprawdź, jak organizacja może skorzystać z tych rozwiązań.
Fundacje lub stowarzyszenia, które chciałyby zatrudnić osoby zarejestrowane w urzędzie pracy i jednocześnie uzyskać dofinansowanie do ich wynagrodzenia, mogą zorganizować roboty publiczne lub prace interwencyjne. Zasady działania obu tych programów, których celem jest pomoc osobom bezrobotnym w uzyskaniu zatrudnienia, są podobne.

Jak to działa?

Organizacja składa wniosek do urzędu pracy, w którym deklaruje, że chciałaby przyjąć określoną liczbę pracowników o określonych kwalifikacjach. Jeżeli jej wniosek zostanie zaakceptowany, podpisuje umowę z urzędem. Urząd kieruje do niej osoby, które zarejestrowały się jako bezrobotne, a organizacja zatrudnia je na umowę o pracę. Po wypłaceniu wynagrodzeń oraz odprowadzeniu składek, występuje do urzędu o częściową refundację poniesionych kosztów.

Terminy: „roboty publiczne” oraz „prace interwencyjne” kojarzą się przede wszystkim z pracą fizyczną, tymczasem w obydwu przypadkach, mogą być tworzone dowolne stanowiska pracy. Nie ma tu żadnych ograniczeń, można więc także zatrudnić osobę, która będzie np. prowadziła sekretariat, księgowość lub realizowała merytoryczne działania organizacji. Prace interwencyjne nie różnią się pod tym względem niczym od prac publicznych.

Kto może złożyć wniosek?

W przypadku prac interwencyjnych, wniosek złożyć może każda organizacja pozarządowa, która jest pracodawcą – czyli zatrudnia na etacie przynajmniej jednego pracownika.

W przypadku robót publicznych, wniosek może złożyć większość organizacji, ale nie wszystkie – ustawa stanowi bowiem, że organizatorem robót mogą być organizacje, które zajmują się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej.

Konieczne jest zatrudnianie już przez organizację przynajmniej jednej osoby na etacie. Warunkiem uzyskania dofinansowania do nowego etatu jest też niezaleganie z należnościami wobec osób zatrudnionych, podatków i składek do ZUS. Jeżeli organizacja prowadzi działalność gospodarczą, to dodatkowo istotne jest to, żeby nie przekroczyła limitu pomocy de minimis (więcej na ten temat można znaleźć tu: http://deminimis.gov.pl/p...-i-gwarancji/).

Kogo można zatrudnić?

Do pracy w organizacji może zostać zatrudniona wyłącznie osoba zarejestrowana w urzędzie pracy jako bezrobotna. Urząd pracy kieruje do organizacji określone osoby, ale ostateczną decyzję o ich zatrudnieniu podejmuje organizacja.

Formalnie nie jest możliwe wpisanie we wniosek osoby wybranej przez organizację wcześniej (czyli inaczej niż w przypadku stażów z urzędu pracy, o których pisaliśmy tutaj: Staż w organizacji pozarządowej. Jak to działa?), natomiast w praktyce urzędnicy przyjmują często sugestie organizacji.

Wniosek do urzędu pracy

Urzędy pracy pozyskują do współpracy pracodawców ogłaszając co jakiś czas nabór wniosków na organizację robót publicznych lub prac interwencyjnych (można sprawdzić to np. na stronach www urzędów pracy). Nabór prowadzony jest do wyczerpania puli środków (warto zainteresować się naborami zwłaszcza na początku roku).

Wniosek musi zostać złożony do urzędu właściwego ze względu na miejsce, w którym będą wykonywane roboty publiczne (czyli nie ma znaczenia to, gdzie jest siedziba organizacji).

We wniosku fundacja lub stowarzyszenie musi wskazać między innymi, jakich pracowników i na jakie stanowisko poszukuje. Wskazuje również kwotę, o której refundację wnosi. Wzory wniosków znaleźć można na stronach urzędów.

Na rozpatrzenie wniosku urząd pracy ma 30 dni. Urzędnicy podejmując decyzję biorą pod uwagę to, czy już z tą organizacją współpracowali i czy zatrudniła ona osoby kierowane do niej wcześniej. Jeżeli organizacja nie jest im znana ze wcześniejszej współpracy, to ważne jest to, ile osób już zatrudnia oraz czy jej sytuacja finansowa jest stabilna.

Jeżeli wniosek jest rozpatrzony pozytywnie, organizacja podpisuje umowę cywilnoprawną z urzędem pracy, a z osobą bezrobotną umowę o pracę (umowę o pracę przedstawia urzędowi pracy). W umowie pomiędzy organizacją a urzędem znajduje się informacja o kwocie refundacji.

Osobom wykonującym pracę w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych przysługują wszystkie uprawnienia przysługujące pracownikom.

Wypłata wynagrodzeń i refundacja

Organizacja wypłaca wynagrodzenie pracownikom, odprowadza należności podatkowe i składki do ZUS.

Po opłaceniu wszystkich należności występuje z wnioskiem o refundację. Do wniosku należy dołączyć m.in. listy obecności, listę płac, dokumenty związane z opłacaniem składek ZUS i PIT oraz potwierdzenia przelewów. Nie są wymagane sprawozdania z realizacji „współpracy” z bezrobotnym.

Zwrotowi podlega część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe i wypadkowe) bezrobotnych w wysokości uzgodnionej w umowie pomiędzy pracodawcą a urzędem pracy.

Na wniosek organizatora robót lub prac urząd może przyznawać zaliczki ze środków na poczet wypłat wynagrodzeń oraz opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne, ale zwykle tak się nie dzieje. Organizacja już w momencie zatrudnienia nowych pracowników musi mieć więc własne fundusze, które pozwolą jej pokryć koszty wynagrodzeń.

Wysokość refundacji i jej czas jest różny w przypadku prac interwencyjnych oraz robót publicznych. Urzędy pracy ogłaszają nabór wniosków na jedne lub drugie w zależności od tego, na co konkretnie w danym momencie mają pieniądze w budżecie.

Roboty publiczne – refundacja

Roboty publiczne mogą trwać do 6 lub do 12 miesięcy. Z informacji od urzędów pracy wynika, że najwięcej umów zawieranych jest na 6 miesięcy.

Refundacja może przysługiwać pracodawcy, który zatrudnił pracowników również na krótszy czas, ale w praktyce zdarza się to rzadziej. Krótki czas zatrudnienia może bowiem powodować, że efektywność takiego aktywizacyjnego działania będzie niewielka. Niektóre urzędy niechętnie zgadzają się jednak także na zbyt długi okres refundacji – wyjaśniają, że chodzi nie tylko o ograniczone możliwości finansowe urzędów, ale także o to, żeby pomocą objąć jak najwięcej osób. Im większej liczbie osób ułatwi się start zawodowy, tym większa jest szansa, że więcej z nich utrzyma zatrudnienie. Zbyt długie utrzymywanie stanowiska pracy jednej osoby, jest w pewnym sensie ryzykowne – bo nie wiadomo, czy pracodawca po wywiązaniu się ze zobowiązań wobec urzędu będzie chciał zatrudniać go dalej.

W przypadku zatrudnienia na okres do 6 miesięcy maksymalna kwota dofinansowania w przypadku robót publicznych na jedną osobę zatrudnioną na cały etat to 50% przeciętnego wynagrodzenia (obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca – kwota ta jest zmienna) plus składki na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia. W II kwartale 2015 r. przeciętne wynagrodzenie wynosiło 3 854,88 zł brutto.

Jeżeli osoby bezrobotne zostały zatrudnione na części etatów to wysokość refundacji obliczamy jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz kwoty 50% przeciętnego wynagrodzenia.

W przypadku zatrudnienia do 12 miesięcy, maksymalna refundacja może wynieść do kwoty przeciętnego wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za każdego bezrobotnego. W tym przypadku jednak refundacja obejmie koszty poniesione za co drugi miesiąc.

Przepisy nie mówią wprost o konieczności zatrudnienia osoby, która wykonywała roboty publiczne, po zakończonym okresie refundacji. W umowach pojawia się często zobowiązanie do zatrudnienia takiej osoby na minimum 3 miesiące, ale w ustawie nie jest wskazana żadna sankcja, która grozi pracodawcy, jeżeli do takiego zatrudnienia nie dojdzie.

Prace interwencyjne – refundacja

Na jaki czas i w jakiej wysokości przyznawana jest refundacja w przypadku prac interwencyjnych?

Urzędy pracy pytane o najczęściej zawierane umowy wskazują, że większość naborów wniosków, które organizują, dotyczy wyłącznie organizacji prac interwencyjnych na podstawie art. 51 ustawy o promocji zatrudnienia. Oznacza to zawarcie umowy na okres do 6 miesięcy – czyli tak samo jak w przypadku robót publicznych. Inna jest natomiast wysokość refundacji. W przypadku zatrudnienia pracownika na pełen etaty, pracodawca może otrzymać refundację w wysokości kwoty zasiłku dla bezrobotnych (obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca – kwota ta jest zmienna). Może uzyskać także refundację składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia. Kwota zasiłku wynosi w tej chwili 831,10 zł.

Jeżeli osoby bezrobotne zostały zatrudnione na części etatów to wysokość refundacji oblicza się jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz kwoty zasiłku dla bezrobotnych.

Jeżeli umowa zawarta jest na czas do 6 miesięcy, a skierowani bezrobotni zostali zatrudnieni co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy, wysokość refundacji nie może w tym przypadku przekroczyć połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za każdą osobę bezrobotną. Minimalne wynagrodzenie obowiązujące obecnie to 1750,00 zł.

Ustawa o promocji zatrudnienia przewiduje także jeszcze kilka innych rozwiązań. Urzędy pracy mogą prowadzić nabory wniosków, dzięki którym pracodawcy mają możliwość uzyskania refundacji na dłuższy okres czasu – do 12, 18, 24 miesięcy, a w przypadku, gdy pracodawca zatrudnia osoby po 50 roku życia nawet do 4 lat. W urzędach pracy nie zawsze jednak są środki na uruchamiania aż tak drogich programów, dlatego nabór wniosków często nie dotyczy tych dłużej finansowanych wariantów.

W umowie na zorganizowanie prac interwencyjnych, w każdym przypadku, może być przewidziany dodatkowy bonus dla pracodawcy. Pracodawca może otrzymać jednorazową refundację wynagrodzenia w wysokości do 150% przeciętnego wynagrodzenia, jeśli po co najmniej 6 miesiącach zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych zatrzymał skierowanego bezrobotnego w pracy na kolejne 6 miesięcy i po upływie tego czasu nadal go będzie zatrudniał.

W przypadku prac interwencyjnych istnieje, wynikający z ustawy, obowiązek zatrudniania osoby bezrobotnej przez okres minimum 3 miesięcy od czasu zakończenia refundacji. Niewywiązanie się z tego warunku powoduje obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanej pomocy od dnia otrzymania pierwszej refundacji.

Co, jeżeli umowa z bezrobotnym zostanie rozwiązana?

Zarówno w przypadku robót publicznych, jak i prac interwencyjnych, gdy zostanie rozwiązana umowa o pracę przez skierowaną do niej osobę bezrobotną lub gdy zostanie z nią rozwiązana umowa poprzez zwolnienie dyscyplinarne, urząd kieruje na zwolnione stanowisko pracy innego bezrobotnego.

W przypadku odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego na zwolnione miejsce, pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.

Jeśli nie jest możliwe skierowanie bezrobotnego przez urząd pracy na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca nie zwraca uzyskanej pomocy.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r., poz. 149 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn.zm.).
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 864).

Źródło: poradnik.ngo.pl
_________________
Pozdrawiam
M.P.
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-08, 15:19   Nabór wniosków do programu "Bardzo Młoda Kultura" [Cytuj]

Cytat:




Narodowe Centrum Kultury ogłosiło nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu "Bardzo Młoda Kultura", który ma przyczynić się do wzmacniania roli edukacji kulturowej w Polsce poprzez pobudzenie i wykorzystanie edukacyjnego potencjału kultury. Wnioski można składać do 30 listopada 2015.

Program ma zbudować system, w ramach którego działania podejmowane w sferze kultury przyczynią się do kształtowania cenionych społecznie umiejętności i postaw, m.in. kreatywności, innowacyjnego działania, współpracy, zaufania, kompetencji medialnych oraz komunikacyjnych. Podstawowym środkiem realizacji tych założeń jest stworzenie i rozwijanie organizacyjnych i merytorycznych podstaw współpracy pomiędzy sferami kultury i edukacji, a więc tymi sektorami życia społecznego, które odpowiedzialne są za kształtowanie różnorodnych kompetencji jednostek.

Osiągnięciu wymienionych celów ma służyć wyłonienie sieci wojewódzkich operatorów, którzy podejmą się zbudowania zwartej oferty edukacyjnej, wykorzystywanej z jednej strony do wzmocnienia procesu ustawicznej edukacji w zakresie kultury, z drugiej – do zintegrowania lokalnych podmiotów sfery edukacji, zarówno tej formalnej, jak i nieformalnej. Istotnym aspektem działalności operatora będzie utrzymywanie współpracy z władzami samorządowymi. Jej efektem będzie wspólne koordynowanie działań z zakresu edukacji kulturowej w regionie oraz prowadzenie szerokiej działalności informacyjnej, popularyzującej działania i ofertę lokalnego operatora wśród nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowo-dydaktycznych, przedstawicieli NGO i instytucji kultury, władz samorządowych, rodziców i prawnych opiekunów dzieci i młodzieży.

Realizacja zadania odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2016-2018. O dofinansowanie w ramach programu mogą się ubiegać samorządowe instytucje kultury. Przy realizacji zadania wskazane jest nawiązanie współpracy poprzez zawarcie porozumienia lub utworzenie konsorcjum z następującymi podmiotami:

kuratoriami oświaty, centrami i ośrodkami doskonalenia nauczycieli;
publicznymi i/lub niepublicznymi instytucjami oświatowo-wychowawczymi;
organizacjami pozarządowymi;
instytucjami kultury;
innymi podmiotami działającymi na polu edukacji kulturowej w województwie.
Nabór wniosków trwa do 30 listopada 2015.

Uwaga! Nabór do Programu odbywa się przez system EBOI. Formularz wniosku niedługo będzie dostępny.

Informacji o programie udzielają w godzinach 10.00-14.00:

Justyna Smolińska, telefon: +48 22 21 00 189, e-mail: jsmolinska@nck.pl
Małgorzata Gaduła-Zawratyńska, telefon: +48 22 21 00 156, e-mail: mgadula@nck.pl
Anna Kozak, telefon: +48 22 21 00 122, e-mail: akozak@nck.pl
Ostatnio zmieniony przez trotyl106 2015-10-08, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-08, 15:38   Nowelizacja stowarzyszeń. Senat nie zgłasza poprawek [Cytuj]

Cytat:




1 października Senat przyjął ustawę o zmianie ustawy Prawo o stowarzyszeniach bez poprawek. Nie oznacza to, że senatorowie nie mieli wątpliwości. Losy ustawy po raz kolejny zawisły na włosku. Czy to, co wydarzyło się w Senacie, będzie miało wpływ na decyzję prezydenta Andrzeja Dudy?

Za przyjęciem ustawy bez poprawek głosowało 49 senatorów, 4 głosowało przeciw, a 26 wstrzymało się od głosu. To koniec debaty nad projektem - znamy już jego ostateczny kształt. Jest nim wersja przyjęta przez posłów
(zobacz: Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw.

Co wydarzyło się w Senacie przed dzisiejszym głosowaniem? Podczas prac senackich komisji zgłoszono poprawki, które bardzo poważnie naruszyłyby wartość projektu. Ich autorem był senator Michał Seweryński, przewodniczący Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji. Organizacjom wspierającym projekt, mimo że uczestniczyły w posiedzeniach, trudno było podjąć merytoryczną dyskusję z argumentami senatora Seweryńskiego. W podobnej sytuacji znaleźli się senaccy legislatorzy. Decydowało o tym m.in. tempo prowadzonych prac. Ostatecznie jednak poprawki rekomendowane przez komisje udało się odrzucić. Projekt nie wróci już więc do Sejmu. Czeka teraz na podpis prezydenta.

Poprawki Seweryńskiego

Na czym polegała szkodliwość pomysłów zgłoszonych przez Przewodniczącego Komisji Praw Człowieka? Michał Seweryński proponował m.in., aby ustawa nie dawała stowarzyszeniom zwykłym prawa do "zaciągania zobowiązań". Argumentował, że taka możliwość jest dla członków stowarzyszeń zbyt ryzykowna. Brak możliwości zaciągania zobowiązań powodowałaby destrukcję wypracowanej w nowelizacji nowej definicji stowarzyszeń zwykłych. Cały wysiłek związany z nadaniem im nowych uprawnień i wciągnięciem do obrotu prawnego poszedłby na marne. Stowarzyszenia "bez zobowiązań" byłyby konstrukcją na tyle wadliwą, że mogłoby to rodzić nawet wątpliwości co do konstytucyjności nowego rozwiązania. Prezydent miałby dylemat, czy podpisać taki bubel prawny.

Zaskoczenie organizacji pozarządowych wspierających uchwalenie nowelizacji było tym większe, że senator Michał Seweryński, proponujący tak groźne poprawki, jest profesorem prawa. Prace komisji opisywaliśmy w wiadomości "Senat rozważa poprawki", a reakcję organizacji w apelu "Chcesz, by została przyjęta? Wyślij apel do senatorów".

Jaka decyzja Andrzeja Dudy?

Aby nowe prawo weszło w życie, potrzebny jest jeszcze podpis prezydenta. Formalnie jest on projektodawcą tego przedłożenia, ale realnie przejął tylko projekt wypracowany przez swojego poprzednika. Czy może mieć wątpliwości co do uchwalonej właśnie ustawy? Czy życzliwe, ale też w gruncie rzeczy neutralne poparcie, jakie udzielił nowelizacji w trakcie prac sejmowych i senackich, może się zmienić? Czy to, co wydarzyło się w Senacie, może wpłynąć na jego decyzję? Trzeba pamiętać, że posłowie nie dali projektowi, aż tak znaczącego wsparcia, jak np. w przypadku nowelizacja ustawy o działalności pożytku, czy nowej ustawy o pomocy prawnej (gdzie głosowano niemal jednogłośnie). Jednak, żeby wstrzymać ustawę na tym etapie prezydent musiałby mieć poważne zastrzeżenia co do konstytucyjności przyjętych rozwiązań. A tych, w ostatnim okresie nikt nie podnosił. Nowe przepisy nie wszystkim muszą się podobać, jednak to nie jest wystarczający powód do ich zawetowania. Podczas prac w Senacie przedstawiciel prezydenta deklarował, że nad kolejnymi regulacjami dotyczącymi stowarzyszeń będzie można jeszcze pracować w nowej kadencji. Taką deklarację można odczytać jako chęć podpisania ustawy i dalszej pracy, jeśli taka okaże się potrzebna.

Długi okres na dostosowania
Ustawa ma zapisane długie vacatio legis. Większość przepisów wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia. Będzie to prawdopodobnie drugi kwartał 2016 r. – przełom kwietnia i maja. Część przepisów wchodzi w życie 1 stycznia 2017 r., a dwa drobne przepisy (o zwolnieniu z opłat ogłoszeń w Monitorze Sądowym i Gospodarczym) 14 dni od ogłoszenia. Stowarzyszenia, które będą chciałby zmieniać swoje statuty dostosowując je do zapisów nowej ustawy oraz stowarzyszenia zwykłe, mające obowiązek uzyskania wpisu do nowej ewidencji, dostają dwa lata (od wejścia ustawy w życie) na podjęcie decyzji i odpowiednie działania. Mają więc czas do połowy 2018 r. To bardzo długi okres nawet dla z natury efemerycznych stowarzyszeń zwykłych, stowarzyszeń niedoinformowanych, niezdecydowanych czy wręcz wrogo nastawionych do nowelizacji.

Co da podpisanie nowelizacji?

Szybsze i łatwiejsze zakładanie stowarzyszeń. Zrobi to już 7 osób, a nie jak to jest teraz 15.
Nowe możliwości stowarzyszeń zwykłych. Dziś stowarzyszenia te mają bardzo ograniczone możliwości działania. Nadanie im ułomnej osobowości prawnej, pozwolenie na korzystanie z różnych źródeł finansowania (w tym dotacji) oraz możliwość ubiegania się o status pożytku, ma spowodować renesans tej formy aktywności obywatelskiej.
Mniejszy nadzór starosty - szczególnie na etapie zakładania stowarzyszenia. Obecny nadzór i jego udział w procesie rejestracji stowarzyszeń, jest jedną z głównych przeszkód w szybkim i sprawnym zakładaniu organizacji.
Precyzyjne regulacje dotyczące działania terenowych jednostek organizacyjnych - w tym m.in. określenie roli zarządów komisarycznych.
Opisana ścieżka przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie rejestrowe.

Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw

Przedstawiony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw, przebieg procesu legislacyjnego
[/center]
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-09, 14:41   Duże zmiany w księgowości dla NGO od 2016 [Cytuj]

Cytat:




Ostatnia nowelizacja ustawy o rachunkowości przyniosła szereg bardzo istotnych zmian dla organizacji pozarządowych dotyczących księgowości. Będą obowiązywać od 2016 roku. Jednak już teraz należy zastanowić się, w jaki sposób będzie prowadzona księgowość w konkretnym stowarzyszeniu lub fundacji od nowego roku. Nowe przepisy wyróżniają cztery możliwości - cztery typy jednostek.


Przypominamy, że zmiany w przepisach dotyczących księgowania zaczęły się od wprowadzenia pojęcia jednostki mikro (która nie musi prowadzić pełnej księgowości). Pisaliśmy o tym Miniprzewodnik po sprawozdaniu jednostki mikro Nowelizacja ustawy o rachunkowości z 23 lipca 2015 roku przyniosła kolejne zmiany.

Zmiany te dają możliwość zastosowania różnego rodzaju uproszczeń. Oczywiście wybór sposobu księgowania jednostki nie jest całkowicie dowolny i jest uwarunkowany wielkością przychodów organizacji. Im mniejsza jest organizacja (co mierzy się m.in. wielkością rocznych przychodów), tym ma większy wybór sposobu księgowania i sporządzania sprawozdania finansowego. Im większa organizacja – tym więcej informacji musi być zawartych w jej sprawozdaniu finansowym.

Za wyborem sposobu księgowania stoi decyzja organizacji, jakiego typu jednostką – w świetle ustawy o rachunkowości – ma się ona stać. I tak, najmniejsze organizacje, czyli te których przychody nie przekraczają 100 tys. złotych rocznie, mogą stosować uproszczoną ewidencję przychodów i rozchodów. Nie będą one miały ponadto obowiązku składania sprawozdania finansowego. Największe podmioty – te o przychodach powyżej 17 milionów złotych, muszą stosować pełną księgowość i pełne sprawozdanie.

Osoby kierujące organizacją (zazwyczaj zarządy) powinny świadomie wybrać to, jakiego rodzaju jednostką będzie ich organizacja. Od tego zależy, jakiego wzoru sprawozdania finansowego będą musiały używać. Organizacji, które mogą wybrać między jednostka mikro, jednostką małą a jednostką składającą najbardziej rozbudowany wzór sprawozdania finansowego jest w III sektorze najwięcej. Warto przy tym pamiętać, że brak decyzji oznacza automatyczne pozostanie przy tym ostatnim.

Uwaga! W obowiązkach sprawozdawczych nie zmieniła się jedna rzecz – nadal dotyczy wszystkich organizacji, niezależnie od osiągniętego przychodu – to obowiązek składania rocznej deklaracji CIT-8.

Niżej przedstawiamy skrótowo cztery typy jednostek oraz warunki brzegowe, jakie należy spełnić, by móc korzystać z przypisanych im uproszczeń księgowych. W kolejnych artykułach opiszemy je bardziej szczegółowo.

Od początku roku 2016 organizacje pozarządowe mogą wybierać spośród następujących opcji wprowadzonych w Ustawie o rachunkowości:

1.Jednostka prowadząca księgowość wg pełnych zasad ustawy o rachunkowości – bez uproszczeń

Każda organizacja może prowadzić pełną księgowość – w tym przypadku nie ma żadnych ograniczeń. Do tej pory pełną księgowość prowadziły wszystkie organizacje pozarządowe, z wyjątkiem tych, które zdecydowały się na zostanie w 2015 roku jednostką mikro.

Organizacja, która zdecyduje się na tę opcję, nie musi podejmować żadnej formalnej decyzji, np. w postaci uchwały zarządu. Także te organizacje, które nie zdecydują się na którąś z trzech poniżej opisanych opcji automatycznie pozostają się jednostkami prowadzącymi księgowość z zastosowaniem bardzo szerokiego zakresu przepisów ustawy o rachunkowości.

Oznacza to m.in. sporządzanie sprawozdania finansowego, podsumowującego rok według najbardziej rozbudowanego i szczegółowego wzoru z załącznika 1 do ustawy o rachunkowości. Ten wzór sprawozdania jest znany wielu księgowym, gdyż jest to „najstarszy” z obecnie stosowanych wzorów sprawozdania, którym posługiwały się podmioty komercyjne. W sprawozdaniach za rok 2013 był stosowany przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą. W sprawozdaniach za rok 2014 wzór ten używany był wszystkie organizacje oprócz tych, które podjęły decyzję o staniu się jednostką mikro.

Jednostka mała NOWOŚĆ!
Nowym rozwiązaniem, które można zastosować od 2016 roku, jest „jednostka mała”. Jednostką małą może stać się każda organizacja, która za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyła co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:

17 mln zł – w przypadku wartości ogółu majątku, obliczanego na koniec roku obrotowego i podawanego w bilansie, tzw. sumy aktywów bilansu,
34 mln zł – w przypadku wartości przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,
50 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty.
Co należy zrobić, by stać się jednostką małą? Organizacja musi podjąć formalną decyzję, że staje się jednostką małą w trybie określonym w statucie, np. uchwałą zarządu. Ułatwieniem, z którego korzystają jednostki małe, jest nowy i znacząco uproszczony wzór sprawozdania finansowego. Znajduje się on w załączniku nr 5. ustawy.

Jednostka mikro
Jednostką mikro może stać się każda organizacja, która za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyła co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:

1,5 mln zł – w przypadku wartości ogółu majątku, obliczanego na koniec roku obrotowego i podawanego w bilansie, tzw. sumy aktywów bilansu ,
3 mln zł– w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,
10 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty.
Co należy zrobić, by stać się jednostką mikro? Organizacja musi podjąć formalną decyzję, że staje się jednostką mikro w trybie określonym w statucie, np. uchwałą zarządu. Taką możliwość mają już od początku 2015 roku przy sprawozdaniach za rok 2014. Ułatwieniem dla jednostek mikro jest to, że rozliczają się na wzorze sprawozdania wprowadzonym załącznikiem 4 do Ustawy o rachunkowości. Wzór sprawozdania dla jednostek mikro możesz znaleźć tutaj:http://poradnik.ngo.pl/sp...jednostki_mikro

Jednostka prowadząca uproszoną ewidencję przychodów i kosztów NOWOŚĆ!

To największa zmiana, którą przyniosła nowelizacja ustawy o rachunkowości. Organizacja, która spełnia określone warunki i decyduje się na tę opcję, może korzystać z wielu uproszczeń. Nie musi prowadzić pełnej księgowości, tylko uproszoną ewidencję przychodów i kosztów, jest zwolniona z obowiązku przygotowywania rocznego sprawozdania finansowego i nie musi posiadać polityki rachunkowości.

Ewidencja przychodów i rozchodów to ściśle określone rozporządzeniem zestawienie przychodów i kosztów w układzie pozwalającym na zebranie wszystkich danych do wypełnienia deklaracji CIT-8 oraz ewentualnych ewidencji indywidualnych zatrudnionych osób i środków trwałych. W ewidencji tej nie ma miejsca na księgowy opis prowadzonych przez organizację projektów (księgowe wyodrębnienie projektów jest w wielu sytuacjach obowiązkowe).

Do wewnętrznej decyzji organizacji pozostaje czy i w jaki sposób będzie prowadzić ewidencję kasy, zaliczek, rozrachunków, funduszu statutowego (po to by nie utracić kontroli finansowej nad stanem gotówki w organizacji).

Jakie organizacje mogą prowadzić ewidencję przychodów i rozchodów? Możliwość ta dotyczy organizacji, które:

prowadzą działania w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 ustawy o pożytku,
nie prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,
nie mają statusu organizacji pożytku publicznego,
osiągają przychody wyłącznie z:
działalności nieodpłatnej pożytku publicznego z tytułu składek członkowskich, darowizn, zapisów, spadków, dotacji, subwencji, przychodów pochodzących z ofiarności publicznej,
działalności odpłatnej pożytku publicznego z tytułu sprzedaży towarów i usług,
tytułu sprzedaży, najmu lub dzierżawy składników majątkowych,
tytułu odsetek od środków pieniężnych na rachunkach bankowych lub rachunkach w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, prowadzonych w związku z wykonywaną działalnością, w tym także odsetek od lokat terminowych oraz innych form oszczędzania, przechowywania lub inwestowania, tworzonych na tych rachunkach,
w roku poprzedzającym rok wyboru prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów osiągnęły przychody wyłącznie z tytułów, o których mowa w pkt d. w wysokości nieprzekraczającej 100 000 zł.
Organizacja musi podjąć formalną decyzję, że rezygnuje z prowadzenia pełnej księgowości na rzecz książki przychodów i rozchodów w trybie określonym w statucie, np. uchwałą zarządu. Jeśli chce wprowadzić tę zmianę w 2016 roku, to najpóźniej do 31 stycznia 2016 r. musi poinformować o zmianie właściwy jej Urząd Skarbowy.

Uwaga! Redakcja serwisu poradnik.ngo.pl czeka na oficjalną interpretację Departamentu Pożytku Publicznego MPiPS dotyczącą tego, czy organizacje korzystające z dotacji ze środków publicznych oraz prowadzące działalność odpłatną pożytku, będą mogły zrezygnować z pełnej księgowości na rzecz książki przychodów i rozchodów.

Konsultacja: Krzysztof Śliwiński, doradca serwisu poradnik.ngo.pl
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

andrzej.steffen


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 263

Wysłany: 2015-10-09, 16:53   Nowa perspektywa finansowa 2014-2020 [Cytuj]

Od 2006 do 2014 roku Szczecinek na rozwój wydał blisko 246 mln zł. Z tego 154 mln zł pochodziło z dofinansowania Unii Europejskiej. Właśnie ruszył nowy Regionalny Program Operacyjny WZ. Ile pieniędzy z perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020 trafi do regionu i do Szczecinka?

O tym, z jakich programów skorzystać, by przy pomocy środków UE móc zrealizować planowane inwestycje, rozmawiano dziś (8.10) w Centrum Konferencyjnym Zamek. O godzinie 11.00 rozpoczęła się konferencja z udziałem przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Północnej Izby Gospodarki w Szczecinie oraz samorządowców z całego województwa. W konferencji uczestniczyli także m.in. burmistrz Szczecinka Jerzy Hardie-Douglas, starosta szczecinecki Krzysztof Lis oraz wójt Gminy Szczecinek Ryszard Jasionas.

Konferencja rozpoczęła się od wystąpienia burmistrza Szczecinka. Jerzy Hardie-Douglas podczas kilkunastominutowej prezentacji opowiedział o Szczecinku i walorach inwestycyjnych miasta. Przywołał również większość najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych z funduszy UE. Wśród nich burmistrz wymienił m.in. kwestię uregulowania gospodarki wodno-ściekowej, przebudowę ulicy Wyszyńskiego w Szczecinku, uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, rozbudowę bazy sportowo-rekreacyjnej czy zagospodarowanie linii brzegowej jeziora Trzesiecko.

Sporą część swojego wystąpienia Jerzy Hardie-Douglas poświęcił także planowanym inwestycjom prorozwojowym. Jak dowiedzieli się uczestnicy konferencji, do najistotniejszych zamierzeń na najbliższe lata będą należeć: budowa obwodnicy S11, rozwój klastra meblowego, zmniejszenie uciążliwości Kronospanu poprzez budowę elektrofiltrów i UTWS, prace nad budową 100 MW elektrociepłowni na biomasę, budowa 60 mieszkań socjalnych, a także przebudowa centrum – placu Wolności i ul. 9 Maja.

Następnie głos zabrał wicemarszałek WZ Tomasz Sobieraj. Marszałek przedstawił kluczowe założenia RPO WZ oraz inwestycje, które w ramach programu będą realizowane w regionie. Jak można się było dowiedzieć, w tej perspektywie finansowej budżet RPO WZ to prawie 1,6 mld zł. Z tego 1 150 mln euro będzie do dyspozycji w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zaś 450 mln euro – będzie można pozyskać z Europejskiego Funduszu Społecznego. Po wystąpieniu wicemarszałka można się było zapoznać z terminami najbliższych konkursów. Osoby zainteresowane konkretnymi programami mogły natomiast zasięgnąć szczegółowych informacji odnośnie możliwości pozyskania funduszy UE.

Warto nadmienić, że w godzinach przedpołudniowych na placu Wolności trwała kampania informacyjna dotycząca nowego RPO WZ na lata 2014-2020. Przechodnie oraz osoby, chcące uzyskać dotacje UE mogły uzyskać informacje w specjalnie rozstawionym przed ratuszem zielonym namiocie. (sz)
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-21, 16:15    [Cytuj]

Cytat:




Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w roku 2015 w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumentów przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie. Oferty należy składać do 2 listopada 2015 r.

Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich powierzenia lub wspierania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadań.

Realizacja zadania: Bezpłatna świąteczna pomoc prawna dla konsumentów w okresie 1-31 grudnia 2015

Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 2 listopada 2015 roku do godz. 11:00 w Kancelarii Ogólnej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy Placu Powstańców Warszawy 1 (liczy się data wpływu do kancelarii) lub przesłać pocztą na adres:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa Kancelaria Ogólna
Ogłoszenie - Realizacja zadania: Bezpłatna świąteczna pomoc prawna dla konsumentów w okresie 1-31 grudnia 2015
Ostatnio zmieniony przez trotyl106 2015-10-21, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-21, 16:51   FIO 2016 – jest już ocena formalna [Cytuj]

Cytat:



Departament Pożytku Publicznego informuje, że zakończono ocenę formalną ofert złożonych w konkursie FIO 2016.

Poniżej zamieszczono listę ofert zawierającą wyniki oceny formalnej. Oferty uszeregowane zgodnie z numerami FIO.

Lista Formalna FIO PDF

Lista Formalna FIO KDS PDF

Lista Formalna FIO KWDS PDF

W przypadku, gdy Oferentowi przysługuje możliwość uzupełnienia dokumentów, można:

1) złożyć je osobiście w Instytucji Zarządzającej

lub

2) wysłać priorytetową przesyłką pocztową na adres Departamentu Pożytku Publicznego

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej

Departament Pożytku Publicznego

ul. Nowogrodzka 1/3/5

00-513 Warszawa

z dopiskiem: Odwołanie od oceny formalnej FIO 2016

Odwołanie (np. poprzez złożenie dodatkowych wyjaśnień) przysługuje we wszystkich przypadkach jeśli oferta została złożona przez Generator w terminie tj. do 23.09.2015 r. godziny 16:15.

UWAGA:

Termin: 5 dni roboczych od dnia opublikowania listy formalnej na stronie internetowej http://www.pozytek.gov.pl/, tj. do dnia 26.10.2015 r. (włącznie). W przypadku drogi pocztowej decyduje data stempla pocztowego, w przypadku nadania przesyłką kurierską decyduje data wpływu do Instytucji Zarządzającej. Odwołanie złożone po terminie nie zostanie rozpatrzone.

Na wszelkich dokumentach prosimy o wskazanie numeru oferty FIO.

Prosimy o niezwłoczne składanie/przesyłanie odwołań.

Tabela przybliżonych przyczyny uchybień formalnych wraz ze wskazaniem na możliwość odwołania znaduje się na stronie DPP:
Tabela
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-22, 14:56    [Cytuj]

Cytat:



Aby powołać radę działalności pożytku publicznego w województwie, powiecie lub gminie, organizacje pozarządowe muszą wystąpić z wnioskiem o to do marszałka województwa, starosty, burmistrza lub prezydenta miasta. Do tej pory organy te mogły, ale nie musiały pozytywnie zareagować na taki wniosek. Obecnie, znowelizowane przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego stanowią, że nie może on być zignorowany.

Obowiązek powołania rady na wniosek

Jeśli określona liczba organizacji zwróci się do organu wykonawczego danej jednostki samorządu terytorialnego z wnioskiem o powołanie rady działalności pożytku publicznego, to organ ten ma obowiązek radę stworzyć.

Na poziomie województwa wniosek taki musi zgłosić co najmniej 50 organizacji. Marszałek województwa ma dwa miesiące na powołanie rady, licząc od dnia wpłynięcia wniosku.

W gminie lub powiecie wystarczy już wniosek podpisany przez pięć organizacji (do tej pory liczba organizacji, które mogły złożyć wniosek nie była określona w ustawie). Samorząd powiatowy lub gminny także ma dwa miesiące na powołanie rady.

Co istotne: w przypadku, gdyby wniosek został zignorowany i rada nie powstała w przewidzianym terminie, organizacje mogą zaskarżyć niewykonanie czynności nakazanych prawem do sądu administracyjnego.

Trzyletnia kadencja

Nowelizacją ustawy o pożytku w 2015 r. ujednolicono czas trwania kadencji rad na wszystkich poziomach (krajowej, wojewódzkich, powiatowych i gminnych). Zgodnie z nowymi przepisami kadencje rad wszystkich szczebli trwają trzy lata.

Wprowadzenie trzyletniej kadencji na wszystkich poziomach rad pożytku to nie jedyne ujednolicenie, jakie zostało wprowadzone tą nowelizacją.

Rada sama określi, czym chce się zajmować

Zarówno rady wojewódzkie, jak i powiatowe i gminne zyskały także nowe, takie same uprawnienia do określenia – w drodze uchwały i po zasięgnięciu opinii organu wykonawczego – sposobu, w jaki chcą realizować przypisane im zadania (art. 41a ust. 2a). Rada może w ten sposób sama określić, jakiego typu sprawami chce się zajmować, a jakimi nie. Jest to odpowiedź na zgłaszany przez przedstawicieli niektórych rad problem nadmiaru dokumentów przekazywanych im do skonsultowania. Nierzadko mają one mały związek z działalnością pożytku publicznego lub w ogóle jej nie dotyczą.

Ale w mocy pozostają przepisy, zgodnie z którymi zarząd województwa lub organ stanowiący powiatu lub gminy określa – w drodze uchwały – organizację i tryb działania odpowiednio rady wojewódzkiej, powiatowej lub gminnej, biorąc pod uwagę potrzebę ich sprawnego działania.

Pomoc ekspertów możliwa

Radom gminnym i powiatowym nadano ponad to uprawnienia (którymi dysponowały już wcześniej rada krajowa i wojewódzkie) do powoływania ekspertów, zapraszania na swoje posiedzenia przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych – którzy nie są reprezentowani w radzie oraz zlecania przeprowadzania badań i przygotowania ekspertyz (art. 41j).

Kiedy można odwołać członka rady gminnej i powiatowej?

Nowelizacja wprowadziła przepisy – na wzór tych o radach wojewódzkich – regulujące zasady odwoływania członków powiatowych i gminnych rad pożytku publicznego przed upływem kadencji (art. 41g ust.2).

Może to nastąpić:

1) na wniosek członka rady;

2) na wniosek przedstawicieli organu stanowiącego gminy lub powiatu (czyli rady gminy lub powiatu) w odniesieniu do członka reprezentującego ten podmiot;

3) na wniosek przedstawiciela organu wykonawczego gminy lub powiatu (czyli burmistrza, prezydenta lub starosty) w odniesieniu do członka reprezentującego ten podmiot;

4) na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 w odniesieniu do członka reprezentującego te podmioty;

5) w przypadku skazania członka rady prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;

6) w przypadku powstania trwałej niezdolności do pełnienia obowiązków członka rady powiatowej lub rady gminnej z powodu choroby stwierdzonej orzeczeniem lekarskim;

7) w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na trzech kolejnych posiedzeniach rady powiatowej lub rady gminnej.

Przepisy te dają możliwość odwołania przedstawiciela organu stanowiącego (rady gminy lub powiatu) w przypadku, gdy nie pełni on już funkcji radnego gminnego lub powiatowego, ponieważ skończyła się kadencja danej rady, ale nadal trwa kadencja rady pożytku, do której został wskazany. Do tej pory rady pożytku samodzielnie kształtowały postanowienia w tym zakresie w regulaminach prac. Ustawodawca uznał, że wymaga to uregulowania ustawowego.

Przepis wprowadza także możliwość stosowania narzędzi dyscyplinujących wobec członków rad, którzy nie udzielają się w ich pracach.

Kto i na czyj wniosek zwołuje radę wojewódzką?

Rady wojewódzkie natomiast będą od teraz same decydowały o tym, kto i na czyj wniosek zwołuje ich posiedzenia. Do 2015 r. przepisy stanowiły, że rada obraduje na posiedzeniach, które zwoływane są przez marszałka województwa – z własnej inicjatywy lub na wniosek ¼ członków rady. Przepis ten usunięto. Kto i na czyj wniosek zwołuje posiedzenia rady wojewódzkiej nie jest więc w ustawie uregulowane. Podobnie zresztą, jak w odniesieniu do rad gminnych i powiatowych, w przypadku których w ogóle nie było to przedmiotem ustawowej regulacji.

Ustawodawca pozostawia decyzję w tej sprawie samym zainteresowanym – radom i zarządom województw. Zasady dotyczące zwoływania posiedzeń rad wojewódzkich (podobnie, jak gminnych i powiatowych) mogą zostać zawarte np. w uchwale zarządu województwa, określającej organizację i tryb działania rady wojewódzkiej, biorąc pod uwagę potrzebę jej sprawnego działania (art. 41b ust. 6).

Ułatwią prace radom

– Wprowadzone zmiany są dobre, takie o jakie wnioskowaliśmy. Liczę, że ułatwią pracę radom – ocenia Agnieszka Olender z Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych z Białegostoku, która opracowywała merytoryczny dorobek grup roboczych, pracujących przez kilka miesięcy nad standardem tworzenia i funkcjonowania rad pożytku publicznego. Ich prace toczyły się w trzech projektach (w Polsce zachodniej, wschodniej i północnej), realizowanych przez ośrodki sieci SPLOT pod wspólnym hasłemSplot rad dla rad (więcej informacji na stronie-LINK-(Klik)- Rekomendacje wypracowane przez grupy robocze zostały zgłoszone jako propozycje zmian do nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego. – To, że te zapisy pojawiły się w ustawie, to moim zdaniem, bardzo dobry przykład na to, że realne zmiany są możliwe. Trzeba tylko chcieć. Nam się udało zmobilizować w odpowiednim momencie, przygotować konkretne propozycje zapisów, a także postarać o to, aby przedstawiciele SPLOT-u i grup roboczych byli obecni podczas prac komisji i mogli odpowiedzieć na pojawiające się pytania i wytłumaczyć pewne sprawy. Sądzę, że gdybyśmy tego nie zrobili, nowelizacja w ogóle nie dotknęłaby kwestii działalności lokalnych rad pożytku.

Przedstawiciele SPLOT-u i grup roboczych musieli podczas prac komisji sejmowej odpowiadać m.in. na pytania dotyczące możliwości odwoływania członków rad gminnych i powiatowych przez podmioty, które zgłosiły ich do pracy w danej radzie. Budziły one bowiem kontrowersje i wiele wątpliwości. Ostatecznie jednak, zdaniem Agnieszki Olender, wprowadzone zapisy dają odpowiednie uprawnienia wszystkim podmiotom, które swoich przedstawicieli zgłaszają do pracy w radzie.

– Wątpliwości może budzić jedynie sformułowanie, że prawo mają „przedstawiciele podmiotu” – zauważa. – Nie rozumiem, dlaczego nie napisano po prostu „prawo ma podmiot”, to znaczy np. rada gminy, a nie przedstawiciel rady gminy. Co to w sumie może oznaczać? Ilu tych przedstawicieli może wnioskować o odwołanie? Jak? Skoro członkowie rady wybierani są uchwałą, tak też powinni być odwoływani.
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

MarekP


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 54
Skąd: Szczecinek

Wysłany: 2015-10-29, 10:57   Za pół roku 7 zastąpi 15 [Cytuj]


26 października 2015 r. prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw. To pierwsza, tak znacząca zmiana w ustawie uchwalonej ćwierć wieku temu (w kwietniu 1989 r.). Czy nowelizacja będzie impulsem do rozwoju trzeciego sektora? Ile mamy czasu na przygotowanie się do zmian?
Nowelizacja Prawa o stowarzyszeniach trafiła do Sejmu z inicjatywy prezydenta Bronisława Komorowskiego. Ale sama potrzeba zmian w ustawie i główne ich kierunki wyszły ze środowiska organizacji pozarządowych (zobacz: Jak konsultowano nowelizację stowarzyszeń). Ustawę uchwalono pod koniec września 2015 r. Poniżej sygnalizujemy najważniejsze zmiany, jakie wprowadza nowelizacja.

Ułatwienia przy rejestracji stowarzyszenia

W aktualnym stanie prawnym do zarejestrowania stowarzyszenia potrzeba jest inicjatywa aż 15. obywateli. Nowelizacja zmniejsza wymaganą liczbę założycieli do 7. To chyba najbardziej symboliczna z wprowadzanych zmian. Wiąże się z nią duże nadzieje. Nasze przepisy upodobnią się w tym zakresie do przepisów innych krajów europejskich. Projektodawcy liczą na zatrzymanie niepożądanego trendu, polegającego na rejestrowaniu "pseudo" fundacji (fundacji bez realnego funduszu założycielskiego), w związku z trudnościami z zebraniem wymaganej liczby osób do założenia stowarzyszenia. Liczba 15 jest barierą w wielu środowiskach lokalnych. Likwidacja tej bariery ma spowodować ożywienie się postaw obywatelskich – liczba stowarzyszeń wzrośnie. O tym jak bardzo, będziemy mogli się przekonać już w drugiej połowie 2016 r.

Aby na początku było jak najłatwiej, z ustawy usuwa się również zapis dający sądom trzy miesiące na rozpoznanie wniosku o rejestrację stowarzyszenia (obecny ustęp 1 w art. 13 ustawy Prawo o stowarzyszeniach). Stowarzyszeń dotyczyć więc będą ogólne terminy zapisane w ustawie o Krajowym Rejestrze Sądowym, które na załatwianie spraw dają tydzień. Szybsze rozpatrywanie wniosków możliwe będzie m.in. dzięki likwidacji nadzoru prewencyjnego starosty.

Mniej nadzoru starosty

Po wejściu w życie nowych przepisów starosta (nadzór) nie będzie uczestniczył w powstawaniu i rejestrowaniu stowarzyszeń. Do tej pory jego udział polegał na badaniu statutów. Sądy rejestrowe wysyłały statuty nowopowstających organizacji do powiatów. Uwagi, które wracały do sądów były jedną z częstszych przyczyn komplikowania się procesu rejestracji. Sama wymiana dokumentów (przesyłanie z sądu do urzędu i z powrotem) przedłużało rejestrację. Przywilej nadzoru polegający na recenzowaniu nowych statutów zniknie. Tylko sąd oceni poprawność statutu rejestrującego się stowarzyszenia.

Obowiązkiem sądu będzie przesłanie do organu nadzoru statutu organizacji po jej zarejestrowaniu. Starosta zostanie więc poinformowany, ale nie będzie miał wpływu na to, czy nowe stowarzyszenie zostanie zarejestrowane i w jakim kształcie (z jakim statutem).

Nowelizacja wprowadza również zasadę, że żądania nadzoru (żądanie dostarczenia odpisów uchwał walnego zebrania i niezbędnych wyjaśnień) muszą być uzasadnione. Sam nadzór może być sprawowany "wyłącznie w zakresie zgodności ich [stowarzyszeń] działania z przepisami prawa i postanowieniami statutu". Przepisy w obecnym kształcie nie stawiają takich wymagań, więc starosta może nękać organizację, stale i bez ograniczeń, domagając się dostarczania wyjaśnień w dowolnej sprawie.

Nowe stowarzyszenia zwykłe

Kluczem do poprawy sytuacji stowarzyszeń zwykłych jest wg twórców nowelizacji nadanie im ułomnej osobowości prawnej. Dziś takiej osobowości nie mają. Jedynym legalnym źródłem finansowania ich działań są składki. To bardzo ograniczone możliwości. Stowarzyszeń zwykłych jest znacznie mniej niż rejestrowych. Nie są formą powszechną (zobacz: "Potrzebna wizja stowarzyszeń zwykłych").

Nowelizacja nadaje stowarzyszeniom zwykłym tzw. ułomną osobowość prawną. Nadal wystarczą trzy osoby do założenia takiego stowarzyszenia. Powstanie ewidencja stowarzyszeń zwykłych. Prowadzona będzie przez starostwa według jednolitego wzoru. Stowarzyszenia zwykłe będą mogły "we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane ".

Nowe zwykłe będą miały prawo do korzystania z dotacji (czyli np. do udziału w konkursach ogłaszanych przez samorząd gminy). Finansowanie działalności będzie też możliwe ze środków z darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej. Stowarzyszenie zwykłe będzie mogło zarejestrować status organizacji pożytku publicznego i zbierać 1 proc. Zwykłe znacznie bardziej zaczną przypominać rejestrowe – zbliżą się do nich jeśli chodzi o możliwości formalne. Czego nie będą mogły robić? Nie będą prowadzić działalności gospodarczej oraz odpłatnej działalności pożytku. Nie będą też tworzyć jednostek terenowych.

Prawo o stowarzyszeniach po nowelizacji opisze również procedurę przekształcania się stowarzyszeń zwykłych w stowarzyszenia rejestrowe. Idea, że stowarzyszenie zwykłe jest wstępem do poważnej działalności społecznej w postaci zarejestrowanego stowarzyszenia, towarzyszyła już twórcom rozwiązań z 1989 r. Jednak niewiele wskazuje na to, że stowarzyszenia zwykle bez osobowości prawnej pozwalały aktywistom nauczyć się działać i przeradzały się z czasem w poważniejsze inicjatywy. Ale zmiana ustawy wzmacnia stowarzyszenia zwykłe. Jej autorzy mają więc nadzieję, że tym razem "krzepnięcie" organizacji i ich przekształcanie się będzie bardziej powszechne. Dlatego uznano za niezbędne nakreślenie formalnej ścieżki zmiany statusu.

Zarządzanie wynagradzane

Jednym z celów nowelizacji było rozwiązanie wątpliwości, co do możliwości wynagradzania osób pracujących w stowarzyszeniach, również tych, które są członkami organizacji i zasiadają w ich władzach. Nowelizacja wskazuje więc wyraźnie, że możliwe jest wynagradzanie członków zarządu "za czynności związane z pełnioną funkcją". Nie chodzi tu o wynagradzanie samego faktu "bycia członkiem zarządu", ale o opłacanie konkretnej, często wymagającej dużych kompetencji i zaangażowania pracy, świadczonej na rzecz stowarzyszenia.

Jest czas na poznanie przepisów

Większość zapisów ustawy o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia. Będzie to drugi kwartał 2016 r. – przełom kwietnia i maja. Część regulacji wchodzi w życie 1 stycznia 2017 r., a dwa drobne przepisy (o zwolnieniu z opłat ogłoszeń w Monitorze Sądowym i Gospodarczym) 14 dni od ogłoszenia (czyli w listopadzie 2015 r.). Ponadto, artykuł 8 daje stowarzyszeniom 24 miesiące od dnia wejścia w życie nowelizacji na niezbędne dostosowanie statutów, a artykuł 10 – również 24 miesiące stowarzyszeniom zwykłym na uzyskanie wpisu do nowej ewidencji.

Źródło: poradnik.ngo.pl
_________________
Pozdrawiam
M.P.
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-29, 15:32   Nabór uzupełniający ofert w Komponencie Działań Systemowych [Cytuj]

Cytat:




Departament Pożytku Publicznego ogłosił uzupełniający nabór ofert na realizację zadań w Komponencie Działań Systemowych, w zakresie tematycznym 3 – Wsparcie dla organizacji realizujących projekty w zakresie działań strażniczych. Oferty należy składać przez Generator Ofert w terminie od 2 listopada 2015 r. do 24 listopada 2015 r. do godziny 16:15.

W nawiązaniu do ogłoszenia o konkursie na realizację zadań publicznych dofinansowanych w 2016 r. ze środków krajowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich z 1 września 2015 r.,

Departament Pożytku Publicznego informuje

o naborze uzupełniającym ofert na realizację zadań w Komponencie Działań Systemowych, w zakresie tematycznym 3 – Wsparcie dla organizacji realizujących projekty w zakresie działań strażniczych.

Zgodnie z zapisami Regulaminu Konkursu FIO w 2016 r. część B rozdział II – Komponent działań systemowych w Priorytecie 4, nabór uzupełaniający zostaje ogłoszony w związku z niewyłonieniem przez Zespół Oceny Projektów oferty przeznaczonej do dofinansowania w ramach wymienionego zakresu tematycznego.

Do trybu i kryteriów naboru ofert zastosowanie ma Regulamin Konkursu FIO w 2016 r.

Oferty należy składać przez Generator Ofert w terminie od 2 listopada 2015 r. do 24 listopada 2015 r. do godziny 16:15

Generator Ofert znajduje się pod linkiem:--LINK(Klik)----
UWAGA: Oferenci, którzy złożyli oferty w pozostałych zakresach tematycznych w Komponencie Działań Systemowych w ramach konkursu FIO 2016 wyczerpali limit ofert i nie mogą składać ofert w naborze uzupełniającym.

Zasady przyznawania dotacji w Komponencie działań systemowych znajdują się w Regulaminie Konkursu FIO 2016 na str. 33-35 (część B rozdział II).
Ostatnio zmieniony przez trotyl106 2015-10-29, 15:34, w całości zmieniany 2 razy  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

andrzej.steffen


Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 263

Wysłany: 2015-10-29, 15:39   Wolontariusz roku [Cytuj]

Burmistrz Miasta Szczecinek zaprasza organizacje pozarządowe, instytucje i podmioty gospodarcze, które korzystają z pracy wolontariuszy do wzięcia udziału w Konkursie „Wolontariusz Roku 2015”.

Konkurs stanowi doskonałą okazję do publicznej prezentacji sylwetek wyróżniających się w naszym mieście i regionie wolontariuszy. Umożliwia również promocję i popularyzację wyjątkowych postaw prospołecznych oraz interesujących akcji wolontarystycznych.

Zgłoszenia można złożyć osobiście w godzinach pracy sekretariatu MOPS lub przesłać na adres e-mail mops@szczecinek.net.pl.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 13 listopada 2015 r., godz. 14:00.

Osobą do kontaktu w powyższej sprawie jest pani Agnieszka Piskozub-Rynkiewicz, tel.94-37-280-38.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączniku:

Regulamin i karta zgłoszenia do konkursu „Wolontariusz Roku 2015”

Załącznik:
Regulamin i karta zgłoszenia60.5KB
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 

trotyl106

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 63

Wysłany: 2015-10-29, 15:43   Konkurs MSZ: „Współpraca z Polonią i Polakami za g [Cytuj]

Cytat:




Minister Spraw Zagranicznych ogłosił konkurs na realizację zadania publicznego: „Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2016 r.”. Oferty można składać do 3 grudnia 2015 r.
Celem zadania publicznego jest realizacja projektów w dziedzinie wybranych zadań z obszaru współpracy z Polonią i Polakami za granicą odpowiadających obszarom tematycznym i zadaniom opisanym w pkt. 2.1. Regulaminu konkursu:

Obszar tematyczny I: Edukacja
Obszar tematyczny II: Media polonijne
Obszar tematyczny III: Infrastruktura polonijna
Obszar tematyczny IV: Pozycja środowisk polskich w krajach zamieszkania
Obszar tematyczny V: Kontakty i więzi z Polską
Obszar tematyczny VI: Regranting


1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację ww. zadania publicznego wynosi: 61 000 000 (słownie: sześćdziesiąt jeden milionów) zł.

2. Zasady przyznawania dotacji

O przyznanie dotacji mogą ubiegać się podmioty, o których mowa w art. 127 ust.1 pkt 1 lit. a, b, e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu konkursu.

Regulamin konkursu zawierający szczegółowy zakres, termin i warunki realizacji zadania publicznego, sposób przygotowania i termin składania ofert, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert, termin dokonania wyboru ofert, warunki, jakie musi spełnić podmiot przystępujący do konkursu oraz sposób udostępnienia wzoru oferty i niezbędnych załączników zamieszczono na stronach internetowych Ministerstwa Spraw Zagranicznych (www.msz.gov.pl--LINK(Klik)-- ), w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w siedzibie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Przed złożeniem oferty oferenci zobowiązani są do zapoznania się z Regulaminem konkursu wraz z załącznikami.

3. Termin i warunki realizacji zadania publicznego:

Zadanie należy zrealizować w terminie od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.

4. Termin i miejsce składania ofert:

Prawidłowo przygotowaną i wypełnioną ofertę wraz z załącznikami (wszystkie dokumenty w dwóch egzemplarzach) należy przesłać pocztą lub przesyłką kurierską na adres:

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą

al. J. Ch. Szucha 23

00-580 Warszawa

z dopiskiem na kopercie:

„Konkurs - Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2016 r.”

lub złożyć w Dzienniku Podawczym Ministerstwa Spraw Zagranicznych, znajdującym się przy al. J. Ch. Szucha 21 (wejście od ul. Litewskiej), w godzinach od 8.15 do 16.15.

Nieprzekraczalny termin składania ofert upływa 3 grudnia 2015 r. Decyduje data wpływu oferty do Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Oferty, które wpłyną do MSZ po terminie nie będą rozpatrywane.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej MSZ:--REGULAMIN--LINK--(Klik)--
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 SZCZECINECKIE FORUM POMOCY

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by szpak